torstai 21. helmikuuta 2013

This Week

No jepa jee, ei ole muutamaan päivään tullut taas kirjoiteltua.. Joka ilta on ollut kyllä vakaa aikomus tulla koneelle naputtelemaan, mutta aina se telkkari ja sohvalla löhöily on voittanut :D Nyt skarppasin kuitenkin ja liimasin pertsiitin tuoliin ja päätin että tästä en nouse ennenkuin postaus on valmis. Joten aloitetaanpa sunnuntaista! Oli vapaapäivä ja hyppäsin taas Seattlen lauttaan ja mentiin aupparikaverin kanssa leffaan. Eka kerta leffassa jenkeissä! Todella jännittävää. Mentiin katsomaan ystävänpäivänä ensi-iltaan tullut Safe Haven. Jep, se minkä kirjaversiota luin parhaillaan.. Kirja puolessa välissä ja siinä vaiheessa kannattaakin mennä katsomaan leffana. Hirveä kokemus! En tykännyt leffasta oikeastaan yhtään. Tai olisin ehkä tykännyt, jos en olisi lukenut kirjaa. Leffa ei nimittäin ollut yhtään niinkuin kirja  :( Tai joo perusjuoni sama, mutta tosi puutteellinen ja erilainen kirjaan verrattuna, eikä siinä ollut mun mielestä minkäänlaista syvyyttä. Siksi olinkin tosi iloinen kun pääsin illalla takaisin "oikean" tarinan pariin ja luinkin kirjan samana iltana loppuun.
Eli jep, jälleen tuli todistettua tää "kirja on aina parempi" teoria :D
Ja aika mielenkiintoista oli katsella ekat puoli tuntia mainoksia.. hei kamoon 30 min mainoksia!!! Jotain rajaa. Noniin nyt loppuukin sitten valitus, ja laitetaan kuvia kehiin!







 Ja ja jaaaa, mitäs sitten.
Maanantaina normimeiningit, väsyneet sellaiset. Maanantaifiilistä pahimmillaan siis.
Tiistaina host-mama lähti taas San Franiin työmatkalle. 3v sairastui johonkin ihme yskätautiin ja oli viimeiset kolme päivää ihan kipeänä. Mullakin oli tänään aamulla tosi paha mieli, kun menin herättelemään pikkumiestä ja löysin hänet itkemästä sängystään pehmolelu sylissä. Kysyin että mikä on ja vastaus oli "I feel very bad". :(
Ei siinä sitten muuta voinut kun koittaa lohdutella ja sitten mentiin alakertaan katsomaan lastenohjelmia. Olo koheni siitä pikkuhiljaa onneksi päivän mittaan ja illalla hän olikin jo ihan pirteä, ja pitsakin maistui :)
Tiistaista asti ollaan siis oltu vaan sisällä. Toivottavasti huomenna päästäisiin jo ainakin vähäksi aikaa ulos. Sisällä istuminen on tosi tyyylsääää. Yksi hyvä puoli rauhallisemmassa meiningissä tosin on ollut, mulla on nimittäin ollut aikaa väsäillä itselleni kunnon lounaat! Yleensä väsäilen samaan aikaan syötävää 3v:lle ja toisella kädellä syötän vauvelia ja sitten vien vauvan päikkäreille ja 3v on ehtinyt jo syömään siinä välissä. Itse nykäisen sitten pikaisesti jugurttia ja hapankorppuja yms :D Eilen ehdin siis väsätä tälläistä!

IMG_20130220_115611
Salaattia, maissia, herneitä, mandariineja ja suolapähkinöitä, namps :)

Mainitsin yksi päivä hosteille, että söin kotona Suomessa aina herneitä ja maissia koska tykkään niistä tosi paljon. Parin päivän päästä pakastimeen oli ilmestynyt kaksi ihan jäätävän kokoista herne-ja maissisäkkiä.. :D Wohoo, meikälle herkkuja pariksi viikoksi!
Eilen lounaan jälkeen hengailtiin 3v:n kanssa leikkihuoneessa. Poika omissa  lentokenttäleikeissään ja minä luin uutta kirjaa..

IMG_20130220_132830

Täytyyhän tämäkin nyt lukea, kun on ollut niin suosittu ja kaikki ovat kirjaa hehkuttaneet. Leffaa en ole nähnyt, ehkä katson sitten kun kirja on luettu ;)

Ja sitten musiikkiasiaa! Selailin yksi päivä Spotifyn uutuuksia ja törmäsin Haloo Helsingin uuteen levyyn. En ole kyseistä bändiä ennen pahemmin kuunnellut, mutta uusin levy on kyllä ihan mahtava! Kuuntelin levyn samantien pari kertaa läpi, ja tykkäsin kaikista biiseistä. Se on mun kohdalla tosi harvinaista. Yleensä, oli kyseessä mikä tahansa artisti, löydän levyltä yhden tai kaksi lempparibiisiä ja loput eivät sitten kiinnosta ollenkaan. Tässä kolme biisiä joita olen nyt kuunnellut toistolla tämän viikon:


Huuda, huuda ilosta
Huuda, huuda vapaudesta ja
huuda, huuda onnesta 


Maailma on tehty meitä varten

Tässä mä seison, kaipausta rinnassa, vaikka tää loppuisi yhdessä illassa
Maailma on minun, maailma on sinun
Maailma on tehty meitä varten
Jokainen meistä tänne jonkun jäljen tänne jättää



Ja noh kolmannesta ei löytynyt youtube videota, mutta anyway biisi on:

Hetki on kaunis

Mä tajuta sain, että hetki on kaunis
Mä tajuta sain, että nyt tai en koskaan tän hetken mä tahdon tallentaa
Mä hengittelen, olen täynnä voimaa
Mä tajusin sen, että onni on se, että mun sydän pomppailee
En odota aina uutta, koska muuten mä jään ilman mahdollisuutta elää elämää!


Ihan täydellinen "elä hetkessä" biisi. Muutenkin tykkään tosta levystä varmaan niin kovasti, kun pystyn samaistumaan jokaiseen kappaleeseen. Kannattaa kuunnella, suosittelen! Kaikki biisit siis tosi ihania, mutta tässä nyt siis mun eniten kuunnellut ;)
Ja tajusin muuten, että olen alkanut täällä ollessani todella kaipaamaan Suomen kieltä ja alkanut arvostamaan sitä jotenkin tosi paljon. Sekin varmaan yksi syy miksi nyt iskee tosi kovaa tää suomalainen musa :)

Eikait tässä muuta tällä kertaa, palataan!


ps. Muistakaa kysymyspostaus alla!

pps. Istuin tässä tuolillani lopulta sen kolme tuntia tekemässä tätä postausta. :D




-Ida

7 kommenttia:

  1. Jos oisit suomessa ja kuuntelisit päivät radioo (ja tietenkin vaan esim yle x ja voice kuuluu hyvin) ni toi "huuda" saattais jo ottaa päähän.... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon :D onneksi tosiaan vasta muutama päivä sitten kuulin ekaa kertaa niin vielä jaksaa luukuttaa! :)

      Poista
  2. Luin itsekin vasta ihan tovi sitten noi Nälkäpelit ja täytyy sanoa, että kyllä ne jokaisen hehkutuksen arvoiset opukset olivat! Tosin kuulin monien sanovan, että trilogia vain paranee loppua kohden, mutta kyllä minä tykkäsin noista kahdesta ensimmäisestä enemmän kuin siitä viimeisestä osasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, olen nyt ehtinyt puoleen väliin ja hyvältä vaikuttaa tähän asti! En millään malttaisi lopettaa lukemista :D

      Poista
    2. Se kirja todellakin vie mennessään!

      Poista
  3. 2 ekaa nälkäpelii ihan huippui 3 totaalinen pettmys ;(

    VastaaPoista